A-lehtien kasvustrategian toteuttaminen etenee. Satokausi Media ja A-lehdet yhdistävät voimansa ja kannustavat kasvisten kuluttamiseen. A-lehdet on ostanut 51 prosenttia Satokausi Media Oy:stä.  

Satokausi Medialla on Suomen suurin digitaalinen ruokayhteisö, ja yhtiö tuottaa sisältökampanjoita elintarvikealan mainostajille sekä suosittua Satokausikalenteria kuluttajille. Satokausi Media tavoittaa joka kuukausi 1,1 miljoonaa paremmista ruokavalinnoista kiinnostunutta suomalaista ja tuntee ruoan trendit, kasvisten sesongit ja ruoanlaittajien arjen ja toiveet. Satokausi Median liikevaihto on kasvussa.

”Olen todella iloinen, että pääsemme mukaan A-lehtien mediaperheeseen ja saamme lisää mahdollisuuksia kertoa sesongin kasvisten ilosanomaa entistä laajemmin kuluttajille ja yrityksille”, Satokausi Median toimitusjohtaja Samuli Karjula kertoo. 

A-lehtien medialiiketoiminnalla on kunnianhimoiset kasvutavoitteet, ja Satokausi Media sopii hyvin yhtiön strategiaan. Konsernin tytäryhtiöt toimivat itsenäisesti, ja perheyhtiö ymmärtää ja arvostaa yrittäjyyttä. Monialayhtiöllä on paljon kokemusta konserniin kuuluvien yritysten kasvun kiihdyttämisestä. Satokausi Media on A-lehtien itsenäinen tytäryhtiö, ja yhtiön toimitusjohtajana jatkaa Samuli Karjula sekä verkkokaupasta ja logistiikasta vastaavana johtajana Juuso Karjula. Johannes Karjula on yhtiön hallituksen jäsen. 

”Satokausi Median ja Satokausikalenterin missio lisätä kasvisten kulutusta sopii hienosti A-lehtien medioiden kestävän elämäntavan tavoitteisiin sekä A-lehtien vahvaan kokonaisuuteen kodin ja ruoan medioissa, ja kohderyhmät täydentävät toisiaan. Yhdessä voimme kasvattaa Satokausi Median vaikuttavuutta ja rakentaa uusia kiinnostavia mahdollisuuksia esimerkiksi elintarvikealan, puutarhan tai lähimatkailun mainostaja-asiakkaille. On ilo päästä tekemään töitä yhtiön kasvun tukena”, sanoo A-lehtien median liiketoimintajohtaja Anna Ruohonen.  

Lisätiedot:  

A-lehdet Oy, liiketoimintajohtaja, Anna Ruohonen, +358 40 137 6512, anna.ruohonen@a-lehdet.fi  

Satokausi Media Oy, toimitusjohtaja Samuli Karjula, +358 (0) 440 265 164, samuli@satokausi.fi 

A-lehdet-konserni on mediasisältöjen, digitaalisen kaupankäynnin ja kasvumarkkinoinnin edelläkävijä. A-lehtien medialiiketoiminta julkaisee yli kahtakymmentä lukijoiden rakastamaa aikakauslehteä, tuottaa Suomen suosituimpia digitaalisia medioita verkkoon ja kehittää koko ajan uusia mediakerronnan muotoja. Konserniin kuuluvat A-lehdet Oy:n lisäksi kasvumarkkinointiyritys Genero, pohjoismaisen designin kansainvälinen verkkokauppa Finnish Design Shop sekä Suomen suurin kellojen ja korujen verkkokauppa Keskisen Kello.

Satokausi Media Oy suomalaisten kasvisten kulutuksen lisäämiseksi perustettu yhtiö, joka on vuosien aikana kasvanut Suomen suurimmaksi digitaaliseksi ruokayhteisöksi.