Kauppahalli24 ja Satokausikalenteri aloittavat markkinointiyhteistyön satokauden kasvisten käytön edistämiseksi.

12.4.2015 Tiedote – Vapaa julkaistavaksi.

Koko viikon parhaat kasvikset helposti verkosta

Kauppahalli24 ja Satokausikalenteri aloittavat markkinointiyhteistyön satokauden kasvisten käytön edistämiseksi.

”Pohjoismaiset ravitsemussuositukset kehottavat meitä syömään vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä. Vuodessa tämä tarkoittaa noin 183,5 kiloa kasviksia. Vuoden 2012 Ravintotaseen mukaan söimme reilu 120 kiloa tuoreita kasviksia henkilöä kohden. Asian korjaamiseksi kehitimme Sesonkikassin, jonka viikoittainen sisältö ylittää varmasti ravitsemussuositusten mukaisen tason”, sanoo Satokausikalenterin perustaja Samuli Karjula.

Ruokaverkkokauppa sopii konseptiin mainiosti. Kerralla isomman määrän tilaaminen verkosta on helppoa, kun ostoksia ei tarvitse kantaa itse kotiin. Sesonkiruoka on luonnollisesti edullista, sillä satokauden kasvisten hyvä saatavuus pitää hinnat maltillisina. Oikein säilytettynä useat kasvikset pysyvät hyvinä viikkojen ajan.

Sesonkikassin sisällöstä noin puolet koostuu avomaalla kasvaneista kotimaisista vihanneksista ja juureksista. Hedelmien ja marjojen osalta siihen valitaan aina sesongin parhaat maut. Tällä tavalla ruokavalio pysyy monipuolisena, eikä ruokailusta tule tylsää.

“Haluamme Kauppahalli24:ssä tarjota asiakkaillemme parasta laatua. Hedelmät ja vihannekset ovat parhaimmillaan juuri satokaudellaan. Yhteistyössä Satokausikalenterin kanssa valitsemme asiakkaillemme viikoittain tarvittavat hedelmät ja vihannekset. Kausiajattelu itsessään on laatua ja edullisuutta, mutta ennen kaikkea ekologisuutta. Kauppahalli24:n toimintamalli mahdollistaa hävikin minimoinnin. Me emme varastoi tuotteita vaan hankimme tuotteet vasta asiakkaitten tilausten perusteella. Tällöin oikea määrä kasviksia löytää oikeat asiakkaat. Kauppahalli24 on luonnollisesti tuorein”, kertoo Kauppahalli24 tuoteprosessijohtaja Jarmo Aho.

Kasvisten käytön lisäämiselle ja monipuolistamiselle suomalaisten ruokavaliossa on haastava keksiä negatiivisia vaikutuksia.

”Millaiset vaikutukset voisivat olla 100 000 viikoittain myydyllä Sesonkikassilla kotimaiselle ruoantuotannolle, ruokakulttuurille tai kansanterveydelle?”, Karjula pohtii.

Lisätiedot:

Samuli Karjula, Sesonkia Oy / 0440265164, samuli.karjula@satokausikalenteri.fi
Jarmo Aho, Kauppahalli24 / 0405235874, jarmo.aho@kauppahalli24.fi

Löydät Kauppahalli24:sen myös Facebookista sekä Twitteristä.