Satokausikalenteri ja Lännentila aloittavat markkinointiyhteistyön kotimaisten sesonkikasvisten menekin edistämiseksi.


Lumijoella sijaitseva Lännentila on varhaisperunan viljelyyn erikoistunut maatila.

Tiedote – Vapaa julkaistavaksi 03.06.2015

Oulussa Suomen asiantuntevimmat torimyyjät

Satokausikalenteri ja Lännentila aloittavat markkinointiyhteistyön kotimaisten sesonkikasvisten menekin edistämiseksi.

“Viime vuosina on puhuttu kotimaisen torikulttuurin kuihtumisesta, mutta nyt siihen on tulossa muutos ainakin Pohjois-Suomessa. Tarjoamme taatusti Suomen tuoreimmat mansikat, varhaisperunat, porkkanat ja herneet tulevana kesänä Oulun torilla sekä Kaakkurin K-Citymarketin hedelmä- ja vihannesosastolla. Tuotteitamme on saatavilla myös useissa Arinan myymälöissä.”, lupaa Lännentilan toimitusjohtaja Kalle Karjula.

Käsin nostettuna perunan laatu säilyy

Lännentilan erikoisuus on käsin nostetut varhaisperunat. Varhaisperunat korjataan käsin myyntipäivän aamuna, jotta niiden kuori ei rikkoudu. Varastointiajan pidentyessä tai kuoren rikkoutuessa varhaisperunalle ominaismaun antavat sokerit alkavat muuttua tärkkelykseksi ja niiden maku kärsii. Vaikka käsin nostettu peruna on hieman konenostettua arvokkaampaa, sen laatu on omassa sarjassaan.

“Liian moni luottaa siihen, että kasvikset myyvät itse itseään. Viljelemme todella laadukkaita kasviksia ja haluamme välittää tämän viestin asiakkaillemme. Olen seurannut Satokausikalenterin toimintaa sosiaalisessa mediassa ja he osaavat arvostaa kotimaisia kasviksia. Heidän tarjoama markkinointiapu mahdollistaa sen, että voimme jatkossakin keskittyä ydinosaamiseen eli laadukkaan kotimaisen ruoan tuottamiseen”, Kalle kertoo.

Ei pelkkiä myyjiä

Satokausikalenterin tuottaman asiantuntijamateriaalin ja myyntitiimille pidetyn koulutuspäivän jälkeen Lännentilan torimyyjillä on tarkat tuotetiedot jokaisesta valikoimaan kuuluvasta kasviksesta. Jokainen myyntipisteellä asioiva henkilö saa varmasti vastaukset mielessä pyöriviin kysymyksiin aina tuotantotavasta, kasvisten käsittelyyn, säilömiseen tai ruoan valmistukseen saakka.

“Lännentilan koulutuspäivän valmistelu ja pitäminen on ollut hieno kokemus. Pääsimme samalla vaihtamaan ajatuksia kotimaisten viljelijöiden kanssa. Tuottamamme tieto edistää kotimaisen ruoantuotannon kehittämistä ja ruokakulttuuria. Jos pystymme siirtämään keskustelua pois hinnasta ja keskittymään makuun, laatuun, paikallisuuteen ja muuhun lisäarvoa tuottaviin tekijöihin, ei hinnasta puhuminen ole enää relevanttia. Mielestäni kotimainen varhaisperuna, mansikka tai parsakaali ovat ihan eri sarjassa vastaavien tuontikasvisten kanssa, eikä niitä kannata edes yrittää verrata keskenään”, kertoo Satokausikalenterin perustaja Samuli Karjula.

Tulevana kesänä Lännentila näkyy myyntipisteiden lisäksi sosiaalisessa mediassa.

“Se on hyvä työkalu tuoda ruoantuotantoa lähemmäksi tavallista kuluttajaa. Kaikki asiasta kiinnostuneet voivat seurata meidän tekemisiä ja katsoa mistä tarjoamamme ruokaa tulee. Satokausikalenterin kanssa yhdessä laaditun sisältökalenterin avulla mielenkiintoista ja ajankohtaista sisältöä syntyy helposti”, Kalle summaa.

Verkkosivujen lisäksi voit seurata Lännentilaa Facebookissa, Twitterissä ja Instagamissa.

Lännentilan konseptin infotilaisuus pidetään K-Citymarket Kaakkurin kahviossa torstaina 4.6.2015 klo 10.00 – 10.30. Paikalla on Lännentilan toimitusjohtaja Kalle Karjula.

Lisätiedot:

Kalle, Lännentila Oy / +358 40 680 3278, kalle.karjula@lannentila.fi

Samuli, Sesonkia Oy / +358 44 026 5164, samuli.karjula@satokausikalenteri.fi